07 november 2007

verbouwen en verhuizen

Mijn blogtitel is ontstaan omdat ik een beetje (schoon gezegd) zit na te denken wat te doen in de toekomst. Mijn nog steeds wettige echtgenoot verblijft de helft van het jaar in Ecuador en de andere helft hier. De periode dat hij hier is, werkt hij en is hij dus niet echt vaak aanwezig in het gezinsleven van mij met de kinderen. Deze keer heeft hij me gevraagd of ik het niet zag zitten om samen met hem en de kinderen uiteraard, met hebben en houden naar de andere kant van de wereld te trekken. Twijfels sloegen/slagen toe en mijn hoofd gaat dus over en weer tussen "wel en niet en niet en wel" en "zou ik of zou ik niet" en "wat als en wat als niet...".
Intussen heb ik nog niet echt iets besloten, maar wat wel vaststaat is dat ik hier in België altijd een stekje wil houden.
Nu woon ik samen met mijn twee zonen in een huis dat op 20 meter van het huis van mijn ouders ligt. Heel erg handig voor mij als ik ff wegmoet en de kleinste slaapt bijvoorbeeld, en heel erg handig voor hun als ze op zondagmorgen maar twintig meter moeten stappen om verse pistolets op te halen die ik voor hen meebreng.
Mijn huidig stekje is maar een heeel erg voorlopige oplossing, en omdat zelf een huis kopen of huren hier in de buurt niet echt haalbaar lijkt voor een halftijdswerkende alleenstaande mama, is het idee gerezen om een stuk van mijn ouderlijk huis om te bouwen.
Vandaag is een architect langsgekomen om de mogelijkheden te bespreken. Het goede nieuws is dat er absoluut mogelijkheden zijn om iets bewoonbaars te maken van twee garages/atelier en kamer van mijn ouders, het nog betere nieuws is dat dat ook te doen is met het zeer beperkte budget dat ik heb. Bijbouwen zit er niet in wegens zonevreemde woning ofzoiets, maar met ongeveer 100 vierkante meter, zou je al wel wat kunnen aanvangen.
Morgen komt er iemand de exacte afmetingen opnemen om al eens een plannetje te kunnen maken.
Wordt zeker vervolgd!

1 opmerking:

MorganMagic zei

wauw! klinkt goed hè...