25 november 2007

Klarinet

Als tiener speelde ik klarinet Ik huurde het instrument van de harmonie dus ik heb er nooit eentje in mijn bezit gehad. Een paar jaar geleden heb ik er eentje op de kop kunnen tikken op een rommelmarkt en sindsdien staat die hier op de kast.
Ik heb geen klarinet meer aangeraakt sinds toen eigenlijk. Vandaag vraagt Nanko of hij eens mag kijken naar "dat zwarte ding" . Ik geef het hem, hij blaast en er komt warempel geluid uit.
Een klarinet is echt niet makkelijk om te bespelen ( voor de kenners, het rietje dat erop zit is een 2 1/2 dus ook geen makkelijk riet.)
Zou ik hem alvast gaan inschrijven op de muziekschool??

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een talent dus want dat is inderdaad niet gemakkelijk. Probeer anders eens met een hobo, als hij daar geluid uit krijgt stuur hem dan meteen naar het conservatorium ;-).
Het zal wel aan de borstvoeding (en de sterke kaken) liggen ;-).

crashtestmommy zei

Lol ja dat is een natuurtalent! Ik denk dat ik er een week over gedaan heb indertijd om iets van geluid eruit te halen.

Anoniem zei

Hebt gij klarinet gespeeld?? Waarom weet ik dat niet of ben ik het vergeten?

jo zei

ik denk dat je het vergeten bent beste huisvrouw.
Elmo, heb jij een hobo liggen?? :D

Anoniem zei

Neen, maar ik ken wel iemand met een hobo in uw contreien.
Hij mag anders eens dwarsfluit (niet zo moeilijk) of piccolo (moeiljk) komen spelen bij mij :-).
Wel plezant, een muzikaal kind!