05 november 2007

brandverzekering

Ik ga zo meteen mijn polis boventoveren en nog eens goed lezen *bibberbibber* Hier komt het verhaal waarom:
Ik had drie kookpotten op mijn kookvuur staan waarvan nog eentje (die met petatjes in) nog aan het pruttelen was. Naast het kookvuur stond een lege bakvorm, daarop een keukenhanddoek en daarop een schepper met plastiek handvat gericht naar mijn kookvuur.
Mijn kinderen hebben de zeer vervelende gewoonte om aan mijn benen te hangen als ik met iets bezig ben, dus ook nu hing Kayo aan mijn been. Omdat pruttelend water toch gevaarlijk is met een kinderkopje dat daar vlakbij over en weer loopt, besluit ik me naar de zetel te begeven en mijn twee koters een boekje voor te lezen terwijl de petatjes garen. Boekje is uit, ik ga terug richting keuken en wat ziet mijn oog??
VUUR! Het plastiek handvat van de schepper stond in brand, een kwart van de kookplaat die normaal bruin is, was bedekt onder een laagje vloeibare zwarte plastiek dat ook nog brandde en de keukenhanddoek had al een zwart randje. De jongens deden WAAAUUUUWWWW terwijl ik de keukenhanddoek en schepper brandend in de gootsteen keilde. Ik heb nog even nagedacht of brandende plastiek toch zeker met water geblust kon worden, en dan de kraan "vollenbak" opengedraaid. Et voila brandje geblust.
Dit is trouwens het resultaat, de rest ligt op de kookplaat.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

DOM DOM! (zegt de vrouw die ooit de electrische waterketel op het gasvuur zette.)

dit ben ik... zei

Ook een welgemeende waaaauw, en zo koelbloedig gebleven :-)
De verbrande lepel lijkt nu wel op het monster van Lochness vind ik.
Maar toch, dikke oef, dat het niet erger was.

Anoniem zei

Amai zeg, gelukkig dat het goed afgelopen is!