25 november 2007

kleine commandant

Naast Kayo zijn bedje staat een zetel (fauteuil in het schoon Nederlands) . Als ik hem in bedje leg zet ik zijn slaapmuziekje op en ga nog een minuutje in die zetel zitten. Meestal is hij dan rustig genoeg en ga ik naar buiten.
Vandaag doe ik het ook zo maar terwijl ik me naar buiten begeef hoor ik Kayo "mamaaaa" roepen. Ik draai me om, vraag wat er is en hij zegt op dwingende toon "mama daa toel zitten"
Ik vlei me opnieuw neder en Kayo legt zich neer en slaapt in.
Zojuist hoor ik opnieuw een stemmetje "mamaaa" roepen. Het volume en de helderheid al iets minder dan voordien. Ik ga kijken en krijg opnieuw te horen "mama daa toe zitten" Ik zet me opnieuw naast hem, hij legt zich neer en ik hoor hem nog murmelen "mama ni buite tappen"
En toen heb ik gekeken hoe mooi een negentienmaanderke in slaap valt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mo zo lief seg.

Mme Zsazsa zei

Oohh zo lief seg.