Nanko deze morgen om 8 uur aan de telefoon naar mijn mama/zijn moeke
Moeke, Sinterklaas is geweest en er was een kraan en een camion en een bulldozer en chocola en puzzels en marsepein en mandarijnen en veel mandarijnen en boeken, heel grote en veel meer dinges nog allemaal, is voke daar??
Voke, Sinterklaas is geweest en er was vanalles en alles is hier vol zwzrtepietehanden en koekjes overal en ook een kraan en een camion en een bulldozer en boeken en marsepein maar dat vind ik niet lekker en u ook niet he voke en chocola en veel koeken.
Daaaaaaag
Nanko deze morgen in de klas
Juf vraagt wat de Sint gebracht heeft
Alles, zegt nanko
Ooh ja wat dan allemaal??
Alles, gewoon alles
Zoveel dingen??
Ja alles wat ik altijd wilde
06 december 2007
01 december 2007
sinterklaas op de tram
Vorige week werd Nanko door mijn broer naar mijn werk gebracht. Ik had een halve dag vrij genomen en ging dus samen met Nanko de tram nemen om naar de auto te gaan.
Nanko kiest een mooi plekje uit aan het raam (waar hij helemaal niks door ziet omdat de tram ondergronds rijdt) en vindt het zoals steeds geweldig om met een tram te mogen meerijden. Enkele haltes nadat wij opgestapt zijn, stapt er meer volk op en zoals een welopgevoede mama betaamt, neem ik mijn kind op schoot om plaats te maken voor anderen die willen zitten. Naast ons neemt een man plaats van zeer gezegende leeftijd. Hij glimlacht naar Nanko en naar mij en naar nog een kindje dat en beetje verderop staat. Op zijn schoot houdt hij een boodschappentas.
Even later vraagt hij aan Nanko of Sinterklaas al was langsgeweest. Nanko schudt van nee waarop de oude man verdergaat dat hij Sinterklaas was tegengekomen en dat hij hem gezegd had dat hij de brave kindjes die op de tram zaten iets mocht geven, waarop hij een zak letterkoekjes uit zijn boodschappenmand tovert. Nanko zijn oogjes werden groot en hij stamelt danku meneer.
Ik bedenk bij mezelf wat ik hier nu mee moet, want zomaar koekjes aannemen van wildvreemde mannen is niet echt een goed idee. Ik besluit mijn enige bestaande neurose te laten varen en laat mijn kind een paar koekjes eten (voor de veiligheid eet ik er zelf ook een paar ;)).
Huisvrouw en andere neurotische mensen, vooraleer u gillend wegrent: de zak is leeg en iedereen leeft nog.
Er bestaan dus nog echt goeie mensen op de wereld ook.
Nanko kiest een mooi plekje uit aan het raam (waar hij helemaal niks door ziet omdat de tram ondergronds rijdt) en vindt het zoals steeds geweldig om met een tram te mogen meerijden. Enkele haltes nadat wij opgestapt zijn, stapt er meer volk op en zoals een welopgevoede mama betaamt, neem ik mijn kind op schoot om plaats te maken voor anderen die willen zitten. Naast ons neemt een man plaats van zeer gezegende leeftijd. Hij glimlacht naar Nanko en naar mij en naar nog een kindje dat en beetje verderop staat. Op zijn schoot houdt hij een boodschappentas.
Even later vraagt hij aan Nanko of Sinterklaas al was langsgeweest. Nanko schudt van nee waarop de oude man verdergaat dat hij Sinterklaas was tegengekomen en dat hij hem gezegd had dat hij de brave kindjes die op de tram zaten iets mocht geven, waarop hij een zak letterkoekjes uit zijn boodschappenmand tovert. Nanko zijn oogjes werden groot en hij stamelt danku meneer.
Ik bedenk bij mezelf wat ik hier nu mee moet, want zomaar koekjes aannemen van wildvreemde mannen is niet echt een goed idee. Ik besluit mijn enige bestaande neurose te laten varen en laat mijn kind een paar koekjes eten (voor de veiligheid eet ik er zelf ook een paar ;)).
Huisvrouw en andere neurotische mensen, vooraleer u gillend wegrent: de zak is leeg en iedereen leeft nog.
Er bestaan dus nog echt goeie mensen op de wereld ook.
garçonnen op het grootoudersfeest
De kleuters van het zandhofje organiseerden een grootoudersfeest. In de school wordt enkele weken aan een project gewerkt en dat was deze keer "hoe maak je eten in een restaurant" De afsluiter was een voltreffer en bestond uit een voorgerecht (kleuters zingen liedjes rond het project), een hoofdgerecht (alle grootouders konden hapjes proeven die de kleuters samen met hun juffen gemaakt hadden) en een nagerecht (babbelen met andere grootouders). Iedereen blij, iedereen fier en de presentatie van de kindjes maakte het helemaal af. Zo moesten ze ervoor komen.
25 november 2007
kleine commandant
Naast Kayo zijn bedje staat een zetel (fauteuil in het schoon Nederlands) . Als ik hem in bedje leg zet ik zijn slaapmuziekje op en ga nog een minuutje in die zetel zitten. Meestal is hij dan rustig genoeg en ga ik naar buiten.
Vandaag doe ik het ook zo maar terwijl ik me naar buiten begeef hoor ik Kayo "mamaaaa" roepen. Ik draai me om, vraag wat er is en hij zegt op dwingende toon "mama daa toel zitten"
Ik vlei me opnieuw neder en Kayo legt zich neer en slaapt in.
Zojuist hoor ik opnieuw een stemmetje "mamaaa" roepen. Het volume en de helderheid al iets minder dan voordien. Ik ga kijken en krijg opnieuw te horen "mama daa toe zitten" Ik zet me opnieuw naast hem, hij legt zich neer en ik hoor hem nog murmelen "mama ni buite tappen"
En toen heb ik gekeken hoe mooi een negentienmaanderke in slaap valt.
Vandaag doe ik het ook zo maar terwijl ik me naar buiten begeef hoor ik Kayo "mamaaaa" roepen. Ik draai me om, vraag wat er is en hij zegt op dwingende toon "mama daa toel zitten"
Ik vlei me opnieuw neder en Kayo legt zich neer en slaapt in.
Zojuist hoor ik opnieuw een stemmetje "mamaaa" roepen. Het volume en de helderheid al iets minder dan voordien. Ik ga kijken en krijg opnieuw te horen "mama daa toe zitten" Ik zet me opnieuw naast hem, hij legt zich neer en ik hoor hem nog murmelen "mama ni buite tappen"
En toen heb ik gekeken hoe mooi een negentienmaanderke in slaap valt.
Klarinet
Als tiener speelde ik klarinet Ik huurde het instrument van de harmonie dus ik heb er nooit eentje in mijn bezit gehad. Een paar jaar geleden heb ik er eentje op de kop kunnen tikken op een rommelmarkt en sindsdien staat die hier op de kast.
Ik heb geen klarinet meer aangeraakt sinds toen eigenlijk. Vandaag vraagt Nanko of hij eens mag kijken naar "dat zwarte ding" . Ik geef het hem, hij blaast en er komt warempel geluid uit.
Een klarinet is echt niet makkelijk om te bespelen ( voor de kenners, het rietje dat erop zit is een 2 1/2 dus ook geen makkelijk riet.)
Zou ik hem alvast gaan inschrijven op de muziekschool??
Ik heb geen klarinet meer aangeraakt sinds toen eigenlijk. Vandaag vraagt Nanko of hij eens mag kijken naar "dat zwarte ding" . Ik geef het hem, hij blaast en er komt warempel geluid uit.
Een klarinet is echt niet makkelijk om te bespelen ( voor de kenners, het rietje dat erop zit is een 2 1/2 dus ook geen makkelijk riet.)
Zou ik hem alvast gaan inschrijven op de muziekschool??
21 november 2007
verbouwen en verhuizen aflevering 2



Ik heb vandaag een ontwerpje doorgemaild gekregen van de persoon die vorige keer was komen zien. Dit is ongeveer wat ik hem had doorgemaild als idee, enkel de wc staat op een andere plaats en er is meer rekening gehouden met de bestaande muren. De oppervlakte is 8 op 10 meter. Er is beneden één slaapkamer die voorlopig als bureau dienst zal doen en onder het dak is er een slaapzolder die nu zal dienst doen om iedereen te slapen te leggen.
Als de kinderen groter worden en eindelijk doorslapen, kunnen ze boven elk hun kamer maken en kan ik beneden gaan slapen.
18 november 2007
verdiend en uitgegeven
Gisteren heb ik mijn tweede echte kikisj demo gegeven. Er is gekocht en veel gebabbeld. En ik heb een stukje van de centjes alweer terug uitgegeven maar ik heb wel iets heel origineels in de plaats.
Nanko houdt van groen, lichtgroen moet het zijn trouwens, en omdat ik geen groene trui in mijn bezit heb, heb ik er maar eentje besteld bij jipie
Nanko wilde er graag een draak op, dus dat is het geworden.
Nanko houdt van groen, lichtgroen moet het zijn trouwens, en omdat ik geen groene trui in mijn bezit heb, heb ik er maar eentje besteld bij jipie
Nanko wilde er graag een draak op, dus dat is het geworden.
Abonneren op:
Posts (Atom)